Неполадка під назвою “Отримання IP-адреси”, коли Android або IOS-пристрій не може підключитися до бездротової мережі, виникає дуже часто. З’являється помилка саме під час спроби підключення до Wireless-мережі. Щоб її уникнути, варто скористатися деякими способами налаштування як мобільного телефона, так і маршрутизатора.
Чому андроїд не може отримати IP-адресу
Найчастіше в налаштуваннях бездротових підключень встановлено, що телефон має автоматично визначати IP-адресу мережі та підключатися до неї. Але, коли цього не відбувається, телефон не підключається до інтернету, а стан підключення зупиняється на моменті “Отримання IP-адреси”. Android не підключається до Wi-Fi або з’являється помилка “Неможливо отримати IP-адресу” – також одна з причин порушення комфорту користувача мобільної ОС.
Це виникає через те, що DHCP-сервер роутера не може автоматично роздати IP-адресу на телефон. Відповідно, якщо в смартфоні встановлено автоматичне отримання IP-адреси, то виникає вищевказана помилка.
Це можна виправити, якщо:
- вказати в налаштуваннях підключення статичну IP-адресу;
- перезавантажити домашній маршрутизатор;
- скинути роутер до заводських налаштувань;
- перезавантажити DHCP-сервер;
- змінити назву мережі;
- перейменувати Android-смартфон.
Є ще дуже багато методів вирішення цієї проблеми, але варто розібратися з усім по порядку.
Перезавантаження маршрутизатора
Часто проблему можна вирішити, перезавантаживши роутер, але не завжди. Якщо після перезавантаження проблема залишається, варто йти далі за статтею, але “ребут” потрібно зробити правильно.
- Перезавантаження можна здійснити, натиснувши на кнопку в лівому або правому кутку панелі адміністрування роутера. Хто не знає, “адмінку” можна запустити, вказавши просту айпі адресу в адресному рядку браузера: “192.168.1.1” і авторизувавшись під логіном і паролем: “admin”;
- можна відключити роутер від електромережі та зачекати 30-60 секунд, після чого увімкнути і спробувати підключитися знову.
Якщо перезавантаження не допомагає, варто здійснити скидання гаджета до заводських налаштувань. Тут є також 2 методи: за допомогою панелі адміністрування або затисненням спеціальної кнопки “Reset” на тильній панелі маршрутизатора. Ця кнопка захована найчастіше в корпус, і щоб її натиснути, потрібно скористатися зубочисткою або голкою.
На прикладі панелі адміністрування роутера Asus варто зробити таке:
- перейти за адресою “192.168.1.1” і авторизуватися;
- зайти у вкладку “Додатково” – “Адміністрування”;
- відкрити вкладку “Налаштування”;
- натиснути кнопку: “Скинути” навпроти першого рядка “Заводські налаштування”.
У випадку з фізичною кнопкою, тут скидання здійснюється по-різному залежно від моделі роутера. Потрібно здійснювати це з увімкненим або вимкненим маршрутизатором. Інформація про це є в інструкції пристрою. Варто взяти зубочистку або голку і натиснути нею кнопку “Reset” на тильній панелі роутера. Знайти кнопку дуже легко – це глибокий маленький отвір біля Ethernet-порту або роз’єму для підключення блоку живлення. Потрібно натиснути на кнопку і протримати її в такому стані близько 30 секунд, після чого ввімкнути маршрутизатор.
Важливо! Після скидання роутера до заводських налаштувань будуть втрачені всі налаштування, які користувач встановив до цього.
Перезавантаження смартфона (планшета)
Тут не потрібне пояснення на мільйон сторінок, оскільки в цій ситуації просто необхідно перезавантажити смартфон або планшет. Для цього потрібно ненадовго затиснути кнопку живлення до появи меню вимкнення. Варто вибрати кнопку “Перезавантаження”. Перед цим бажано вимкнути Wi-Fi на пристрої. Після увімкнення можна знову спробувати підключитися до мережі.
Існує також метод із безпечним режимом. Він дає змогу завантажити систему Android з вимкненням сторонніх застосунків, які в теорії можуть обмежувати використання мережі або змінювати мережеві налаштування. Для його активації необхідно зробити таке:
- затиснути кнопку живлення до появи меню з кнопками “Вимкнення”, “Перезавантаження”, “Режими повідомлень”;
- натиснути на кнопку “Вимкнення” і тримати її в такому стані до появи системного вікна про вхід у безпечний режим;
- натиснути “ОК” і дочекатися перезавантаження смартфона.
Якщо в безпечному режимі смартфон під’єднується до мережі, значить якийсь сторонній застосунок змінює мережеві налаштування і заважає нормальному з’єднанню.
Перепідключення до Wi-Fi мережі
Повторне підключення до бездротової мережі може виправити помилку, але не завжди. Для цього варто вимкнути модуль Wi-Fi на пристрої, натиснувши в шторці повідомлень на відповідний значок, а потім увімкнути його. Якщо це не допомогло, варто видалити точку доступу Wi-Fi у смартфоні, після чого знову до неї підключитися. Тут буде потрібно повторно ввести пароль від мережі.
Якщо в будинку є кілька відкритих бездротових мереж, можна спробувати підключитися до них. Підключення пройшло успішно? Значить справа не в Android-смартфоні. Варто розібратися в “configuration” маршрутизатора.
Перейменування свого пристрою
Це не завжди вирішує проблему, але спробувати варто. Для здійснення зміни імені смартфона необхідно зайти в налаштування Wi-Fi, натиснути на три вертикальні крапки або смужки в правому верхньому кутку і вибрати “Налаштування”. Там же знайти пункт “Wi-Fi Direct”. На різних моделях смартфона цей пункт знаходиться в різних місцях. Можливо він уже буде присутній після натискання на “три крапки”. Потім можна змінити мережеве ім’я Android-смартфона, вибравши відповідний пункт.
Як зайти в Wi-Fi Direct на смартфоні Xiaomi з оболонкою MIUI 10?
- “Налаштування”;
- пункт “Wi-Fi”;
- “Розширені налаштування”;
- у категорії “Інші способи підключення” потрібно вибрати “Wi-Fi Direct”;
- необхідно натиснути на “Ім’я пристрою”;
- після цього в полі для введення, що відкрилося, варто ввести нове ім’я Android-смартфона.
Вимикаємо постійний пошук мереж
Коли система Android перебуває в постійному пошуку Wi-Fi мереж, помилка IP конфігурації при підключенні Wi-Fi може виникати практично постійно. Для цього достатньо вимкнути цю функцію в налаштуваннях бездротових підключень. Також це можна зробити, завантаживши спеціальну програму, але про це трохи пізніше.
Щоб ОС Андроїд не могла постійно отримувати список мереж, необхідно насамперед перейти в “Налаштування”. Далі вибрати “Wi-Fi і бездротові мережі” або просто “Wi-Fi”. Відкриється список усіх доступних бездротових підключень. Потрібно натиснути на три точки в правому верхньому кутку і вибрати “Налаштування” або “Розширені”. Далі варто знайти пункт “Постійний пошук мережі” і пересунути повзунок перемикання вліво як на скріншоті зі смартфона Редмі.
Після цього бажано перезавантажити телефон і спробувати підключити його до роутера знову.
Використання програми Wi-Fi Fixer
Цю програму можна завантажити в Google Play Market. Вона безкоштовна і працює найбанальнішим і найпростішим чином. Її потрібно відкрити і запустити функціонал. Додаток повністю оновлює мережеві налаштування Android і не заважає повноцінній роботі операційної системи.
Судячи з відгуків, цей застосунок є найкращим у своєму роді і виправляє практично будь-який “Error”, пов’язаний з бездротовим підключенням.
Прописування статичної IP-адреси
Якщо автоматична IP-адреса не може дійти до смартфона, варто прописати її вручну. Для цього спочатку потрібно визначити значення, які користувач вводитиме вручну на Android. Їх можна знайти в панелі адміністрування маршрутизатора. Зайти в “LAN”, де можна буде спостерігати основну IP-адресу. На подив її не варто вводити в поле IP-адреси Android, оскільки це є шлюзом.
Наприклад, IP-адреса має такий вигляд: “192.168.1.1”. Це шлюз, його необхідно вводити в поле “Шлюз”. А в полі “айпі” необхідно ввести: “192.168.1.ххх”, де xxx – будь-яке число в діапазоні від нуля до 255.
У разі, якщо роздача IP-адреси з боку DHCP-сервера проходить нормально на інші пристрої, то рекомендується взяти значення з розділу DHCP маршрутизатора.
Як прописати статичну адресу? Необхідно увімкнути Wi-Fi на смартфоні та знайти непрацюючу мережу. Після цього натиснути на неї й утримувати до появи контекстного меню. Потрібно вибрати пункт “Змінити мережу”. Поле з паролем чіпати не треба, оскільки необхідно прокрутити меню вниз і натиснути на “Показати додаткові параметри”. Потрібно вибрати замість автоматичного DHCP статичний, після чого відкриються поля для введення значень.
У полі DNS 1 потрібно ввести значення, яке надає провайдер або вписати “8.8.8.8.8”. Як друге значення потрібно ввести “8.8.4.4” або залишити це поле без змін.
DHCP-сервер роутера
Цей сервер відіграє в цьому разі найголовнішу роль, оскільки його завдання – роздати IP-адресу на смартфон, планшет, комп’ютер і будь-який інший гаджет, після чого відбувається підключення до бездротової мережі. Але, якщо DHCP-сервер вимкнений на самому роутері, то цього не станеться ніколи. Як його ввімкнути?
- Потрібно перейти в панель адміністрування;
- зайти в розділ “LAN”;
- вибрати вкладку DHCP;
- перевести повзунок біля “Увімкнути DHCP”.
Зверніть увагу! На різних роутерах це відбувається по-різному, тому потрібно більш детально ознайомитися з функціоналом “адмінки”. Якщо трапляється нескінченне отримання IP-адреси на Android телефоні під час підключення до Wi-Fi, то цей метод може вирішити проблему раз і назавжди.
Видалення DHCP-файлів на Android пристрої – найдієвіший метод
Якщо конфігурація роутера абсолютно справна, значить справа в DHCP-файлах на смартфоні. Для цього методу знадобиться встановити права суперкористувача, щоб змінювати/видаляти системні файли через провідник. Якщо вони є – варто завантажити звичайний “ES Провідник” у Маркеті, відкрити меню в лівому боці та пересунути повзунок навпроти пункту “Root”. Це своєрідний добровільний дозвіл на обробку, зміну і видалення файлів ОС Android. Якщо Root-прав немає, необхідно перейти в тему пристрою на форумі 4PDA і дізнатися, як їх встановити.
Тепер слід пройти таким шляхом: Внутрішній накопичувач – папка data – папка misc – папка dhcp і видалити файли із закінченням .lease і .pid. Перезавантажуємо смартфон і спостерігаємо, що нескінченного отримання ІП адреси більше немає, а вай фай коректно працює на телефоні.
Спостерігається неприємна помилка “Отримання ІП адреси” і не працює вай фай на телефоні? Подібну неполадку часто можна зустріти на пристроях зі старою версією Android або взагалі будь-коли. Пов’язана вона з неправильним налаштуванням або маршрутизатора, або смартфона, а також з низкою інших чинників, які були описані вище. Можна спробувати підключати до мережі інші смартфони, щоб продіагностувати помилку або зробити все як у статті вище по порядку – вихід є завжди.
Якщо є сумніви, що нічого не буде виходити, варто звернутися до фахівця або в сервісний центр, але все ж варто перевірити вищеописані методи виправлення несправності.