Меню Закрити

Причини несправностей у роботі 4G Інтернету на телефоні

Чому не працює 4G у телефоні або планшеті, цікавить користувачів у тих випадках, коли у смартфона трапляються різні неполадки під час з’єднання з мобільною мережею. Якщо погано ловить 4G від будь-якого мобільного оператора, то не варто панікувати. Найчастіше подібні проблеми легко виправити. Основними причинами відсутності мобільного Інтернету можуть бути неполадки на базовій станції оператора, системні та програмні збої в телефоні, апаратні поломки обладнання або зміна налаштувань мережі. Усі представлені випадки, коли телефон не ловить 4G, можна виправити самостійно, крім апаратних поломок. З ними рекомендується звертатися до сервісного центру. Крім цього, слід пам’ятати, що в більшості випадків при програмних збоях допомагає звичайне перезавантаження пристрою.

ea98d96878f05c1ac2a2cf66fdd1fd71

Про стандарт зв’язку

В Україні стандарт четвертого покоління представлений як 4G LTE. При включенні опції в телефоні в лівому верхньому кутку навіть з’являється напис ЛТЕ. Якщо не вдаватися в подробиці та ігри операторів з назвами, то можна назвати його стандартом четвертого покоління.

Він являє собою формат мобільного зв’язку, який був впроваджений і встановлений спеціальною організацією Міжнародний союз електрозв’язку. Сталося це ще в 2008 р. Незважаючи на це, активне впровадження і поширення почалося зовсім недавно. Згідно з інструкцією організації, швидкість з’єднання для рухомого обладнання – телефонів, планшетів або ноутбуків – має становити щонайменше 100 Мбіт/сек, а нерухомі пристрої, такі як модеми, мають працювати на швидкості понад 1 Гбіт/сек.

Важливо! Ці показники швидкості інтернет-з’єднання навіть зараз недосяжні для світових операторів мобільного зв’язку.

Технологія зв’язку четвертого покоління працює пакетним методом, завдяки чому досягається така висока швидкість передачі. Базові станції операторів мають можливість передавати пакети інформації на відстані до 100 км.

Але чому немає 4G, а замість неї йде позначення ЛТЕ? Простіше кажучи, у вітчизняних умовах це одне й те саме. Навіщо так зробили – невідомо. Багато років фахівці зі сфери технологій вели роботи над збільшенням швидкості передачі бездротових даних за допомогою мобільних стандартів. Таким чином з’явився новий формат з назвою LTE (Long Term Evolution, що в перекладі з англійської “довгострокова еволюція”). З моменту представлення і впровадження технології її називали просто поліпшеною 3G. Однак Міжнародний союз електрозв’язку вирішив позначити цей стандарт як 4G. Буква G означає Generation (“покоління”).

Яким чином отримати доступ до Інтернету з великою швидкістю

Для отримання доступу до використання мережі четвертого покоління від одного з вітчизняних операторів потрібно, щоб телефон і СІМ-карта могли підтримувати представлений стандарт зв’язку.

Також потрібно дотримуватися таких умов, щоб гаджет міг бачити і нормально функціонувати з 4G LTE:

  • можливість обраного оператора в наданні послуги;
  • місце проживання абонента має перебувати в зоні покриття;
  • підтримка формату обраним гаджетом;
  • СІМ-карта нового зразка.

Що робити, якщо не ловить 4G? Насамперед рекомендується перевірити стан рахунку. Якщо баланс негативний, то потрібно його поповнити, і зв’язок відновиться.

Налаштування

Усі наведені нижче налаштування вказані для виробника “Еппл”, що працює на операційній системі iOS. Щоб підключити опцію на пристроях інших виробників, інструкція приблизно схожа, тому можна інтуїтивно здогадатися про послідовність кроків.

Будь-який гаджет за замовчуванням налаштований на роботу в мережі Інтернет з тим форматом, який підтримується встановленою СІМ-картою. Якщо користувач з’ясував, що смартфон здатний зловити 4G, то можна приступати до налаштувань. Для цього буде потрібно зробити наступні кроки:

  1. “Налаштування”.
  2. “Стільниковий зв’язок”.
  3. “Параметри даних”.
  4. “Голос і дані”.
  5. Вибрати з меню LTE.

Наприкінці з’явиться системне повідомлення, що мережа не сертифікована оператором. Це може впливати на тривалість роботи пристрою від батареї, повідомлення, виклики та передачу даних стільникової мережі. Потрібно підтвердити, після чого режим роботи переключиться на 4G LTE.

Буває таке, що не вмикається 4G. Це означає, що є проблеми зі зв’язком або відбулася навмисна чи ненавмисна зміна налаштувань. Якщо телефон перестав ловити 4G, потрібно здійснити ручне налаштування роботи в стандарті зв’язку:

  1. Попередньо уточнити дані в оператора про параметри: логін, пароль і APN. Подивитися їх можна на офіційному сайті або звернувшись у техпідтримку.
  2. Увійти в налаштування гаджета.
  3. Вибрати “Стільникова мережа”.
  4. Відкрити вкладку “Передача даних”.
  5. Ввести отримані дані.

Зверніть увагу! Подібні налаштування, якщо погано працює 4G час від часу, можна здійснювати часто. На роботу ПЗ гаджета це не вплине.

Є можливість отримати і ввести всі необхідні значення автоматично. Для цього можна відправити СМС-повідомлення на короткий номер стільникового оператора або здійснити дзвінок у службу техпідтримки. Потрібно попросити вислати налаштування для користування послугами Інтернету. Згодом надійде повідомлення-відповідь, при відкритті якого система заповнить усі рядки самостійно.

Перевірка наявності підтримки формату

Найбільш вірний і простий спосіб перевірити можливість роботи у форматі – вивчення інструкції гаджета. Там обов’язково вказуються всі можливі стандарти зв’язку, які підтримуються моделлю. Якщо там вказано ЛТЕ, то це означає, що пристрій може функціонувати з підтримкою такого типу зв’язку.

Крім цього, цю перевірку можна здійснити в самому апараті. Для цього слід у налаштуваннях вибрати параметри стільникового з’єднання. У розділі “Мобільні мережі” будуть вказані всі підтримувані формати.

Зверніть увагу: також багато що залежить від СІМ-карти. Для роботи з ЛТЕ потрібна нова сімка спеціального зразка. Її можна придбати в сервісному центрі оператора. При цьому старий номер телефону збережеться.

Якщо СІМ-карта і телефон в порядку, а спостерігається проблема на кшталт, значок 4G є, а Інтернет не працює, або будь-яка інша, то рекомендується перевірити наявність покриття в регіоні. Також важливо врахувати, що періодично 4G пропадає при великій відстані до вишки оператора або інших технічних неполадках.

Увімкнення

Увімкнути стандарт у телефоні досить просто. Для цього слід:

  1. Зайти в розділ “Стільниковий зв’язок”, де вибрати “Параметри даних”.
  2. Знайти вкладку “Голос і дані”, у якій буде пункт “LTE”.
  3. Натиснувши на нього, стандарт активується, і в кутку з’явиться відповідний значок.

Проблеми

Через різні порушення як в апарата користувача, так і в обладнання оператора, зв’язок з Інтернетом може пропадати. Найчастіше допомагає просте перезавантаження. Іноді може знадобитися більш серйозне втручання. Причин, через які перестав працювати 4G на телефоні, може бути багато. Основні з них:

  • відсутність підтримки формату в використовуваному смартфоні або іншому гаджеті;
  • знаходження абонента стільникового зв’язку за межами зони покриття провайдера;
  • некоректні налаштування мережі в пристрої;
  • неправильне налаштування самого телефону для роботи з передачею даних;
  • СІМ-карта не може підтримувати формат зв’язку четвертого покоління.

Відсутність можливості підтримки в смартфоні

Операторами в таких випадках передбачена перевірка на сумісність. Для цього потрібно набрати короткий номер *464# і зателефонувати за ним. У відповідь прийде повідомлення, в якому буде вказана можливість підтримки зв’язку. Якщо такої немає, то допоможе тільки заміна гаджета.

Знаходження поза зоною покриття

Перед підключенням до стандарту слід обов’язково перевірити покриття оператора в місцевості проживання. У такому разі можна спробувати змінити компанію, що надає послуги мобільного Інтернету.

Зверніть увагу: якщо послугу вже підключено, а абонент поїхав в інше місце або перебуває в русі, то допоможе тільки переміщення в зону покриття. Усі дані щодо місць надання послуг можна подивитися на офіційних сайтах телеком-компаній.

Мережеві налаштування

Усі детальні параметри вказані та змінюються в пунктах розділу “Стільникова мережа”. Можна перевірити і за необхідності ввести ім’я користувача та APN у тих випадках, коли налаштування збилися.

Налаштування телефону

Через випадкові або навмисні дії можуть збиватися налаштування телефону для мережевих підключень. Таке трапляється також після оновлень операційної системи. У таких випадках рекомендується почекати до виправлення неполадок виробником і випуску нових версій.

Зверніть увагу: якщо налаштування збилися з інших причин, то можна зробити їхнє повне скидання у відповідному пункті. Усі фото та особисті дані користувача збережуться, а параметри приведуться до свого заводського значення.

СІМ-карта

Якщо стара сімка не здатна працювати у форматі четвертого покоління, то допоможе тільки її заміна. Це можна зробити в офіційному сервісному центрі або фірмовому магазині компанії. Багато хто надає безкоштовну заміну карток зі збереженням усіх призначених для користувача даних і особистого номера.

Причин, через які не працює 4G, може бути безліч. Визначити вірну цілком реально самостійно. Досить часто відбувається те, що просто гаджет не здатний функціонувати в такому стандарті зв’язку. Тоді допоможе тільки купівля нового. Набагато простіше, якщо використовується застаріла сімка.

Пов'язані записи