Як користуватися інтернетом у літаку під час польоту

У статті буде розглянуто питання, чи можна користуватися інтернетом у літаку. Мова піде про доступні тарифні плани та умови, а також про підключення до точки доступу. Будуть надані рекомендації щодо використання бездротового зв’язку.

ОбмеженняОбмеження

Як працює зв’язок на борту літаків. Ліміти та обмеження

Декілька авіакомпаній світу офіційно дозволили використовувати мобільні пристрої під час перельоту. Тепер власники смартфонів можуть не сумніватися, чи можна в літаку сидіти в інтернеті та активувати бездротовий зв’язок для виходу у Світову павутину.

Важливо! Щоб скористатися точкою доступу для підключення до інтернету на борту літака, користувач зобов’язаний відключити стільниковий зв’язок або перевести комунікатор в режим «Авіа». При цьому висота перельоту повинна становити мінімум три кілометри.

Існує два варіанти надання послуг бездротового доступу до інтернету. Докладніше про кожний.

Air-to-Ground

Дослівно перекладається як «Повітря – Земля». На поверхні планети розміщуються базові вишки, транслює сигнали на певних частотах. Літаки обладнані приймачами, які приймають сигнали і передають на маршрутизатори. Останні, своєю чергою, роздають бездротовий зв’язок по салону лайнера.

В якості джерел використовують існуюче обладнання операторів стільникового зв’язку. Такий підхід дозволяє заощадити фінансові кошти на встановлення нового обладнання та оперативно розгорнути нову вишку зв’язку для авіаліній.

Метод Air-to-Ground володіє одним істотним недоліком: він працює, поки повітряна траса пролягає над поверхнею. При польотах через океан сигнал у літаку зникає.

Супутниковий зв’язок

Другий варіант пропонує використовувати сигнал, що надходить із супутника. Авіація отримує дані з базових станцій на землі. У результаті сигнал вловлюється приймачем повітряного судна і лунає кінцевим користувачам у літаку.

Переваги такого методу очевидні: супутники мають велику зону покриття і можуть працювати над водою. До недоліків відноситься низька швидкість передачі даних і висока вартість за використання Wi-Fi користувачами.

Ліміти та обмеження

Сервіс надання доступу до інтернету має певні обмеження.

  • Трафік. Обсяг дозволеного пакета коштує досить дорого в порівнянні зі звичайним інтернетом. Якщо клієнт забронював квиток на літак, авіакомпанія надає деяку кількість мегабайт в подарунок.
  • Обмеження по швидкості залежить від кількості користувачів, які застосовують бездротовий зв’язок і обладнання, встановлене на борту літака.
  • Деякі авіакомпанії відключають частину сервісів на час перельоту. До них відносяться відеодзвінки, фільми, музика та інші. Це пояснюється тим, щоб не заважати іншим пасажирам відпочивати і насолоджуватися подорожжю.

Важливо! Принцип роботи Wi-Fi: загальна швидкість ділиться на кількість клієнтів мережі в літаку.

Вартість послуги

Для різних компаній розцінки будуть коливатися в залежності від обраного рейсу, тарифного плану та кількості доступних мегабайт. В середньому вартість становить від $10 до $50.

Але існують і безкоштовні сервіси. Наприклад, Norwegian надає безкоштовний доступ до інтернету, що, природно, позначається на якості послуги: низька швидкість, доступний тільки серфінг.

В Європі монополістом надання послуги доступу до інтернету є провайдер GoGo. Він першими вийшов на даний ринок і став обладнати літаки бездротовим зв’язком.

Спочатку загальна швидкість інтернету становила 3МБ/с, що не влаштовувало більшість клієнтів. При таких показниках навіть серфінг Мережі проводився з труднощами. Тому був запущений новий тарифний план з лімітом 10 МБ/с.

Підвищення швидкості позначилося і на вартості послуги. Її ціна коливається в проміжку від дванадцяти доларів до шістдесяти. На підсумкову вартість впливав клас, яким летів пасажир, і авіакомпанія.

Як проводиться оплата інтернету

Оплата послуги використання доступу до інтернету на борту повітряного судна відбувається перед посадкою. При підключенні до безпроводової мережі мобільний пристрій необхідно зареєструвати на спеціальному обладнанні авіалайнера.

Процес автоматичний, ідентифікація відбувається за місцем пасажира в літаку. Після закінчення авіарейсу інтернет відключається, і виробляється розрахунок згідно з тарифним планом. Підсумкова сума списується з банківської картки клієнта.

Важливо! При покупці квитка на літак вартість додаткових послуг, у тому числі й інтернет, не входять у його вартість.

Як правильно використовувати Wi-Fi в польоті

Для того, щоб заощадити кошти при користуванні платною послугою Wi-Fi, рекомендується провести наступні дії в аеропорту перед посадкою в літак:

  1. Відключити оновлення додатків на мобільному пристрої. За замовчуванням, оновлення включений. Відповідно, при активному підключенні Wi-Fi, операційна система починає виробляти оновлення програм і сервісів.
  2. Вимкнути синхронізацію сервісів на смартфоні. При активному підключенні вони відразу починають проводити автоматичну синхронізацію з зовнішнім хмарою.
  3. Як вже говорилося вище, необхідно включити режим «Авіа» на комунікаторі. Він відключає мобільний зв’язок.
  4. Поки користувач знаходиться в режимі «онлайн», не використовувати відеодзвінки або перегляд відеороликів на різних хостингах.
  5. Слід заздалегідь встановити програму для контролю трафіку при роботі з інтернетом.

Список авіакомпаній, що надають інтернет на борту

Нижче представлений перелік авіакомпаній, які забезпечують бездротовим зв’язком на своїх літаках:

  • AirAsia має наступні розцінки: Chats Plan дає 4Мб за $2 для спілкування в месенджерах WhatsApp, Viber та інших. Internet Plan підходить для серфінгу, ціна $4 за 10 Мб. Ні один з тарифних планів не підтримує сервіс відеохостингів.
  • Air Berlin надає доступ до інтернету через мобільний додаток. Пасажир літака завантажує його, проходить реєстрацію, а потім користується послугами авіакомпанії. За пів години перебування в мережі, або 20 Мб вхідного трафіку, клієнт заплатить 4,9 євро, а за одну годину або 50 Мб – 8,9 євро.
  • Air France і KLM. Пасажир вибирає між двома варіантами: за 60 хвилин – 10,95 євро або 19,95 євро за переліт. Оплата проводиться за безготівковим розрахунком під час подорожі.

  • American Airlines також пропонує два тарифних плани. Перший призначений для внутрішніх рейсів і коштує $16 за один переліт, або щомісячна абонентська плата — $50. Для зовнішніх перельотів дві години стоять дванадцять доларів, 4 години – $17, а весь рейс – 19$. Окремо сплачуються податки.
  • British Airways пропонує послугу віддаленого доступу на маршрутах «Лондон – Нью-Йорк». За одну годину ціна становить $14, а за добу – $25.
  • Cebu Pacific бере гроші тільки за мегабайти: 25Мб – $5, а 50Мб – $10.
  • Emirates дає 10 Мб для всіх категорій пасажирів. Додатково можна придбати 500 Мб мобільного інтернету за один долар. Сервіс доступний тільки для A380.
  • Etihad надає пасажирам літаків першого класу безкоштовний доступ до інтернету, а для всіх інших одна година коштує $14, а добу – $25.
  • Lufthansa продає так звані паси. Один годину буде коштувати дев’ять євро, чотири години – 14 євро, а добу – 17.

Більш детальну інформацію про вартість послуг доступу до інтернету під час перельоту користувач може дізнатися на офіційному сайті, поки буде бронювати квиток на літак або за номером гарячої лінії авіакомпанії.

Висновок

В публікації розповідається про те, чи можна в літаку підключитися до інтернету. Дані характеристики доступних варіантів, наведені тарифні плани для відомих авіакомпаній, вказані загальні обмеження та умови використання.

Wi-Fi у літаку: Відео