Wi-Fi – це технологія бездротового зв’язку, що набула широкого поширення по всьому світу. Сьогодні складно знайти людину незнайому з нею. Усі сучасні ноутбуки оснащені Wi-Fi модулями, які дають змогу в автоматичному режимі підключатися до бездротових мереж. Іноді навіть користувачі стаціонарних ПК замість незручних і набридлих дротових з’єднань, користуються зовнішніми мережевими адаптерами, які дуже просто підключаються до комп’ютера. Сама по собі процедура підключення ПК до точки доступу не вимагає якихось спеціальних знань. При цьому іноді навіть навчені досвідом користувачі стикаються з випадками, коли комп’ютер не бачить Wi-Fi адаптер. Це досить поширена ситуація, і причин її виникнення може бути безліч.
Перша і найпростіша дія, яку слід вжити в разі втрати з’єднання – перезавантажити комп’ютер і маршрутизатор. Крім цього, необхідно переконатися в правильності введеного пароля і перевірити активність клавіші “Caps Lock”. У разі, якщо пароль введено коректно, але комп’ютер все одно не зміг під’єднатися, отже, проблема в чомусь іншому.
Іноді комп’ютер перестає бачити взагалі будь-які точки доступу і відмовляється діагностувати причину. У подібних ситуаціях відразу варто перевірити активність мережевого адаптера. Потрібно затиснути на клавіатурі поєднання клавіш “Fn+F3” (у разі якщо зазначена комбінація не спрацювала, можна скористатися іншою, наприклад, “Fn+F2” або “Fn+F5”).
Щоб цей метод спрацював, на комп’ютері має бути встановлений драйвер на клавіатуру. Якщо модель ПК досить стара, то на клавіатурі буде розташована окрема спеціальна кнопка ввімкнення мережі Wi-Fi.
Якщо первинна перевірка працездатності адаптера результатів не дала і комп’ютер, як і раніше, не бачить вай-фай адаптер, то слід звернутися до налаштувань системи. Причин такої помилки може бути кілька:
Зверніть увагу: це проблеми, які найчастіше трапляються під час неполадок підключення. Тепер детальніше про кожну з них.
Для перевірки справності мережі, необхідно звернутися до налаштувань:
Далі у вікні відобразиться перелік усіх адаптерів. Необхідно клікнути по пункту “Бездротової мережі”. Якщо іконка, що відповідає за категорію, забарвлена в сірий колір і зазначено, що вона відключена, то це означає, що ця категорія є неактивною. Щоб активувати адаптер, слід, викликавши меню кліком по ПКМ по відповідному блоку, вибрати опцію, яка відповідає за підключення.
Бездротова мережа переключиться в активний режим. У разі помилки ситуацію може допомогти виправити стандартна діагностика мережевих підключень. Це дасть змогу системі самій визначити й усунути неполадки.
Іноді відбуваються збої в роботі роутера. Щоб перевірити правильність налаштування пристрою, необхідно вивести на екран панель його управління. Потрібно запустити браузер і в поле, в якому вводяться адреси інтернет-ресурсів, вписати адресу доступу до роутера. За стандартом для цього передбачена така послідовність символів – 192.168.0.1. Деякі з моделей можуть мати іншу адресу, наприклад – 192.168.1.1.
Для уточнення цієї інформації слід вивчити інструкцію до пристрою. Крім цього, найчастіше на задній панелі самого маршрутизатора прикріплюється спеціальна наклейка, на якій вказуються потрібні дані. Якщо ні наклейки, ні інструкції в наявності немає, то необхідну інформацію завжди можна знайти в інтернеті.
Після того як потрібну адресу введено, слід натиснути на клавішу “Enter”. Щоб авторизуватися в системі, у вікні, що відкрилося, в поля логіна і пароля потрібно ввести валідні дані. Якщо налаштування раніше не змінювалися, то облікові дані будуть – admin і admin відповідно. Після цього потрібно натиснути на кнопку авторизації і перейти в систему управління маршрутизатором.
Для початку слід перевірити мережеві налаштування. Щоб це зробити, потрібно клікнути по полю “Network”, у лівому меню, і потім перейти до пункту “WAN”. На екрані відобразиться панель налаштувань глобальної мережі. Необхідно переконатися, що в рядку “WAN Connection Type” вказано параметр “Dynamic IP”.
Якщо налаштування в порядку, а роутер все одно не працює, тоді потрібно буде змінити параметри вручну. Для цього знадобиться договір (укладений з провайдером), оскільки саме в ньому міститься вся інформація, що стосується мережевих налаштувань. За відсутності договору, дані можна дізнатися в центрі підтримки (номер служби підтримки вказано на сайті постачальника інтернет-послуг).
Дані, які потрібно буде змінити:
Щоб вписати значення полів вручну, необхідно у випадаючому списку налаштувань WAN замість параметра “Dynamic IP”, встановити “Static IP”.
Після цього потрібно перезавантажити маршрутизатор і провести повторне підключення. Сама по собі процедура перезавантаження може зайняти до 10 хвилин (це залежить від моделі пристрою).
Зверніть увагу: у разі відключення або перебоїв в електромережі роутери можуть давати збої. Особливо це стосується бюджетних моделей.
Іноді внаслідок тривалої роботи роутер може виходити з ладу або просто зависати. Це відбувається через перегрів пристрою. Бюджетним моделям взагалі не властива висока стабільність роботи, тому іноді у випадках втрати з’єднання досить зробити просте перезавантаження маршрутизатора.
Для цього в панелі управління роутером, у лівому меню потрібно вибрати пункт “Systemtools” (Системні налаштування), клікнути на поле “Reboot” (Перезавантаження), а потім у вкладці, що відкрилася, натиснути на порадливу кнопку. Деякі користувачі перезавантажують пристрій простим вимкненням його від живлення (рекомендується відключати мінімум на 10 хвилин).
Причиною того, що ПК не бачить вай-фай адаптер може бути несправність ПЗ. У цій ситуації найоптимальнішим рішенням є зміна конфігурації ПЗ шляхом відкату налаштувань системи. Для цього у “Віндовс” має бути ввімкнена функція, що відповідає за відновлення системи. Якщо це так, то, використовуючи необхідні точки відновлення, надається можливість повернути налаштування операційної системи до того стану, коли з’єднання працювало коректно.
Для цього потрібно вибрати один зі станів, перейти до відновлення, натиснувши кнопку “Далі”, і слідувати подальшим інструкціям.
Мережа може зникнути одразу після завантаження та встановлення пака з оновленнями, тому іноді доводиться вдаватися до перевстановлення низки програм і до переналаштування з’єднання.
Якщо жоден із вищеописаних способів не допоміг, то, ймовірно, проблемою є несправність самого адаптера. Пристрій може вийти з ладу, наприклад, згоріти через недостатнє охолодження. Якщо це дійсно так, то він не буде відображений у “Диспетчері завдань”.
Щоб переконатися в тому, що проблема полягає саме в несправності адаптера, слід запустити “Діагностику Windows”, яка зможе підтвердити причину. У цьому разі його потрібно віддати в ремонт або замінити на новий.
Що робити, якщо, як і раніше, ПК не бачить Wi-Fi, і чому стандартні методи пошуку не допомогли вирішити проблему? Насправді рішення подібного штибу не завжди лежать на поверхні. Тому в подібних ситуаціях слід звертати увагу на більш специфічні чинники, які можуть бути причиною відсутності доступу до бездротової мережі.
За відсутності з’єднання необхідно перевірити працездатність USB-порту, використовуваного для підключення зовнішнього пристрою. Для цього потрібно під’єднати адаптер до іншого порту на ПК. Якщо після перепідключення мережа запрацювала, значить проблемою є непрацюючий USB-порт.
Драйвер відповідає за контроль і керування обладнанням. Тому якщо драйвер працює несправно або взагалі відсутній, то, отже, сам по собі мережевий модуль працювати не буде.
Щоб перевірити його працездатність, необхідно звернутися до диспетчера пристроїв:
У гілці мережевих адаптерів має бути перелік усіх встановлених мережевих драйверів. Якщо гілка з такою назвою взагалі не відображена в списку, це означає, що мережеві драйвери не встановлені на комп’ютері. Якщо у вікні диспетчера пристроїв присутні мережеві пристрої, то необхідно переконатися в тому, чи не відображається поруч із будь-яким драйвером іконка зі знаком оклику. Використовуючи цей значок, система сповіщає користувача про те, що відповідний драйвер неправильно працює або взагалі відсутній.
Важливо! У будь-якому з описаних випадків вирішити проблему можна за допомогою перевстановлення драйверів з офіційного сайту виробника. Іноді разом із комп’ютером у комплекті додається диск, з усіма необхідними програмами, зокрема й драйверами.
Налаштування електроживлення – ще одна потенційна причина відсутності мережевого з’єднання. ПК, перебуваючи в сплячому режимі, може спровокувати деактивацію портів USB. Тому є ймовірність того, що ПК не зможе виявити адаптер через некоректні параметри електроживлення. Щоб виправити ситуацію, необхідно переналаштувати систему таким чином, щоб ці параметри не зачіпали мережеві установки:
Викликати проблеми виявлення адаптера бездротової мережі може режим економії енергії. Щоб її вимкнути, потрібно зробити таке:
Причина того, що ПК не бачить Wi-Fi, – адаптер може полягати в некоректному налаштуванні системних служб автоналаштувань WLAN. Потрібно перевірити – а чи запущена служба взагалі. Для цього необхідно зробити таке:
Якщо служба не запустилася, значить, що сервіс деактивовано. Якщо це так, то його потрібно активувати. Ось як це робиться:
Зверніть увагу: у разі виникнення помилки 1068 необхідно затиснути комбінацію клавіш Win+R, у полі вікна, що з’явилося, ввести “msconfig” і натиснути OK. У вікні, що відкрилося, потрібно встановити позначку навпроти варіанта “Звичайний запуск”, застосувати і підтвердити зміни, а потім виконати перезавантаження комп’ютера.
У статті розглянуто найчастіші джерела проблем під час під’єднання комп’ютера до бездротової мережі. Користувачам необхідно пам’ятати, що будь-яку проблему можна вирішити, якщо знати її причину.
Ми використовуємо файли cookie для максимальної зручності користувачів. Перебуваючи на сайті, ви приймаєте правила використання файлів cookie.
Privacy policy