Смартфони, що працюють на операційній системі Android, найпоширеніші, оскільки поєднують у собі практично безмежні функціональні можливості, зручний інтерфейс, надійність і відносно прийнятну вартість. Але при виникненні позаштатних ситуацій користувачі задаються питанням, чому телефон не підключається до wifi, що слід зробити в цьому випадку.
Що робити, якщо немає підключення до Wi-Fi на телефоні
Ставлячи собі запитання, що робити, якщо телефон не під’єднується до wifi, потрібно знати, що насамперед потрібно провести первинну перевірку телефону і мережевого обладнання.
Спочатку потрібно визначити, з якою проблемою довелося зіткнутися користувачеві:
- Смартфон на ОС Android взагалі не підключається до віддаленої точки доступу. На екрані відображається “Збережено та інше.
- Девайс пов’язаний із маршрутизатором, але інтернет не працює. На екрані смартфона може відображатися помилка “Інтернет може бути недоступний” або ж просто сповіщення про помилку доступу до інтернету через браузер. Найпоширеніші помилки “Перевірте підключення до мережі” або “Відсутнє інтернет-з’єднання”.
Незалежно від того, про яку проблему йдеться, і до якої мережі користувач під’єднується (домашньої чи громадської), необхідно виконати такий алгоритм дій:
- Вимкнути, і після закінчення невеликої кількості часу знову ввімкнути вай-фай. Краще навіть просто перезавантажити пристрій.
- Якщо є доступ до маршрутизатора, обов’язково його перезавантажити. Достатньо вимкнути живлення на кілька секунд.
- Переконатися, чи підключаються до роутера інші пристрої, і чи можна з них вийти в інтернет.
Зверніть увагу! Якщо не вдається вийти в інтернет через громадську мережу, то, найімовірніше, проблема криється в самій точці доступу.
Телефон не підключається до громадського/домашнього Wi-Fi
У цьому разі буде розглянуто розв’язання проблеми, якщо з гаджета під’єднатися не виходить, пристрій просто не під’єднується до віддаленої точки доступу.
Користувачі найчастіше пишуть про такі помилки:
- Помилка “Збережено” (WPA або WPA2).
- “Помилка аутентифікації” або “Сталася помилка під час перевірки автентичності”.
- Підключитися неможливо через довгі безперервні спроби вийти в інтернет, помилка “отримання IP-адреси”.
Основні рішення на телефоні
Зробити нижчеописані кроки рекомендується в тому випадку, якщо раніше пристрій уже мав доступ до цієї мережі. Попередньо маршрутизатор і смартфон потрібно перезавантажити.
- На телефоні видалити вай-фай мережу. Достатньо просто зайти в налаштування “Wi-Fi”, виділити потрібну мережу, затиснути її та зі списку, що випадає, вибрати “Видалити/забути мережу”. Далі, потрібно повторно отримати доступ до цієї мережі, ввівши для аутентифікації код захисту.
- Виконати повне скидання налаштувань мережі. На Android смартфонах це можна зробити в “Налаштування” – “Скидання” – “Скидання параметрів мережі”. Налаштування можуть трохи відрізнятися залежно від виробника гаджета і версії операційної системи.
На завершення потрібно повторно підключати мережу.
Коригування авторизаційних даних
Якщо не вдається підключитися до мережі, то цілком можливо, людина забула або неправильно вводить ключ доступу. У цьому разі розв’язання проблеми буде єдиним – скинути маршрутизатор до заводських конфігурацій, після чого заново здійснити налаштування і задати новий пароль.
Якщо ж людина пам’ятає пароль, то в налаштуваннях роутера можна просто змінити пароль. Для цього потрібно один раз ввести старий код доступу, двічі новий, зберегти зміни і перезавантажити мережеве обладнання.
Перевірка характеристик сигналу
Якщо користувач не може під’єднатися до вай-фай з телефона, то також потрібно переконатися в належній якості сигналу. Іноді в поганій швидкості винні сусіди, які теж використовують маршрутизатори. Зовнішні/внутрішні антени, які, перебуваючи поблизу, створюють одна одній перешкоди.
Для вирішення проблеми в налаштуваннях маршрутизатора необхідно знайти вільний канал і перейти на нього, щоб не створювати перешкоди.
Для перевірки якості сигналу можна скористатися безкоштовними онлайн-сервісами, які автоматично в режимі реального часу перевіряють характеристики сигналу.
Оновлення прошивки
Ще телефон не може підключитися до wifi через застаріле програмне забезпечення. Програмні компоненти необхідно оновлювати не тільки на смартфоні, а й маршрутизаторі. Як правило, на сучасні пристрої при кожному виході оновлення на екрані відображається сповіщення.
Якщо ж ні, то перевіряти наявність утиліт потрібно на офіційних сайтах розробників обладнання.
Встановлення додатків
Мало хто знає, але утиліта від сторонніх розробників Freedom незрозумілим чином відключає інтернет через вайфай мережі. Поки що незрозуміло відбувається це через програмні конфлікти чи спеціально. На жаль, така програма не єдина, останнім часом їх все більше і більше.
Перш ніж видаляти подібні додатки, необхідно в самому додатку натиснути “Стоп” і лише після цього видаляти додаток. Додатково рекомендується встановити антивірус і провести глибоке сканування системи.
Перевірка на віруси
Якщо не можу підключити телефон до wifi, то пристрій обов’язково потрібно перевірити на наявність шкідливих програм в операційній системі. Щоб переконатися в їхній відсутності, рекомендується в Play Market знайти і встановити антивірусну програму.
Після встановлення додаток потрібно запустити і почати глибоке сканування системи. Виходячи з результатів сканування, можна робити відповідні дії. Можливо, утилітою буде запропоновано видалити шкідливі компоненти або ж буде потрібно скинути пристрій до заводських конфігурацій.
Помилка “Збережено”, “Перевірки автентичності”, “Помилка аутентифікації”
Такі помилки в більшості випадків виникають через неправильно введений новий пароль. Тому потрібно насамперед переконатися в правильності введеного ключа доступу.
Якщо ж пароль введений вірно, то цілком можливо, що телефону просто у вай-фай мережі встановлені “погані” параметри. Йдеться про режим роботи мережі (b/g/n/ac), регіон, ширину каналу, тип використовуваної безпеки. Перестати підключатися до мережі смартфон може навіть з тієї причини, що йому не сподобалося ім’я мережі (SSID).
У цьому разі рекомендується методом проб змінювати параметри в налаштуваннях мережі. Зрозуміло, що можливість є експериментувати тільки з домашньою мережею (будинок, квартира тощо).
Отримання IP адреси… і телефон не підключається до Wi-Fi
Досить часто можна бачити проблему, під час спроб підключення до мережі wifi зависає зі статусом “Отримання IP-адреси”. Відбувається це, як правило, з трьох причин:
- На гаджеті деактивовано автоматичні налаштування IP-адреси (цілком можливо, що задано статичні параметри).
- На роутері почав тупити DHCP-сервер, або він зовсім відключений.
- Інші обмеження, встановлені в налаштуваннях точки доступу.
Для розв’язання проблеми потрібно вжити таких заходів: відкрити властивості потрібної бездротової мережі та переконатися, щоб у параметрах IP було встановлено DHCP.
Далі потрібно перевірити, чи працює сервер на маршрутизаторі. Найімовірніше, він функціонує, але про всяк випадок потрібно переконатися в його працездатності.
Способи перевірки функціонування Wi-Fi з’єднання
Якщо Андроїд не під’єднується до вайфаю, потрібно переконатися в працездатності з’єднання з бездротовою точкою доступу.
Раніше в статті вже йшлося про те, що для перевірки функціонування wifi мережі необхідно під’єднатися до маршрутизатора з кількох інших пристроїв. Якщо вони підключилися до мережі, і з них вдалося вийти в інтернет, то проблема криється не в маршрутизаторі, а смартфоні.
Якщо підключення відсутнє, то потрібно з’ясувати – не працює маршрутизатор або ж інтернет відсутній зовсім через проблеми у провайдера. Для цього мережевий кабель потрібно підключити безпосередньо до ПК і перевірити підключення.
Налаштування роутера для вирішення проблеми з підключенням Android-смартфона
Робити ці дії можна лише в тому разі, якщо у користувача є доступ до налаштувань маршрутизатора. Для змін параметрів потрібно зайти у веб-інтерфейс роутера.
У налаштуваннях мережевого обладнання потрібно знайти розділ “Wireless” і постаратися встановити такі параметри:
- У розділі “Mode” встановити режим роботи “Авто”. Якщо ж і було встановлено “Авто”, то краще спробувати інший варіант. Зміни потрібно зберегти і перезавантажити пристрій.
- У налаштуваннях безпеки встановити захист WPA2-PSK і тип шифрування AES. Щоб захистити мережу від впливу ззовні, потрібно встановити пароль із 8 і більше символів.
- Встановити регіон, де функціонуватиме пристрій. Канал Wi-Fi (Channel) найкраще залишити на “Авто”, ширину 20/40 MHz.
Зверніть увагу! В імені мережі не повинні бути використані російські літери.
Роутер перевантажений: пробуємо підключитися пізніше
Якщо роутер перевантажений, то його необхідно якомога швидше перезавантажити. Для цього потрібно блок живлення відключити від мережевого обладнання і після закінчення 10-15 секунд увімкнути повторно. Через кілька хвилин після запуску пристрій має підключитися до бездротової мережі.
Щоб надалі подібні явища не спостерігалися, рекомендується своєчасно оновлювати програмні компоненти пристрою або зробити перепрошивку.
Що робити, якщо жодна з дій не допомогла
Якщо всі випробувані способи не забезпечили належного ефекту, рекомендується звернутися в сервісний центр. Цілком можливо, що проблема в залізі і якась деталь вийшла з ладу.
Причин, чому не під’єднується вай-фай на телефоні, досить багато, тому для вирішення проблеми важливо встановити першопричину.